Blogeři jako nástroj propagace

13. března 2018 v 20:26 | Donomie |  Zamyšlení
Vítej u nového názorového článku!

Pryč jsou doby, kdy si firmy a vlastně nikdo blogerů moc nevšímali. Blogeři si v klidu psali své blogy, měli svou komunitu a to jim stačilo. Ovšem v dnešní době je vše jinak. Často jsou blogeři označování jako levná propagace.



Pryč jsou doby, kdy většina z blogování nic moc neměla. A stačilo nám to. Měli jste své čtenáře, slušnou návštěvnost a nic víc jsme ani nechtěli. Každý blog byl originální a většina si pomáhala.

Ovšem přijde mi, že dnes je to jinak. Firmy si všimli, jakým způsobem blogeři působí na ostatní a rozhodli se toho využít. Už tehdy vznikali první spolupráce, kdy firmy nabídli své výrobky výměnou za recenzní článek. A blogeři byli nadšení! Kdo by nechtěl zdarma výrobky? Vyzkoušet něco, k čemu by se normálně ani nedostali? Byla to příležitost jak pro firmy, tak pro blogery vyzkoušet něco zcela nového.

Na tom by nebylo nic špatného. Blogeři si vyzkoušeli něco nového a své dojmy předali svým čtenářům. Je to logické. Člověk dá víc na názory "normálních" lidí ze svého okolí, než na nějaké sponzorované reklamy. A tím, že dali na blogery, se zvýšila prodejnost daného produkty.

Ale tyto události vlastně začali to, co se děje i dnes. Denně je zakládáno obrovské množství blogů jen proto, že někteří chtějí také výrobky zdarma. A tím se automaticky ztrácí originalita blogů (myslím samozřejmě tyto typy, co blogují jen pro věci zdarma).

Mnohokrát jsem viděla, jak blogeři přestali psát jen proto, že jim firmy odmítli spolupráce. Ale sakra, vždyť blogování je úplně o něčem jiném!

Blogujete sami pro sebe a pro ostatní. Chcete jim ukázat své výtvory, předat názory, diskutovat o nich, předat své dojmy. Je to koníček a tyto spolupráce jsou jen zpestřením.
Je škoda, že zhruba polovina lidí bloguje jen kvůli spolupracím. Jsem ale ráda, že ta další polovina se snaží neustále zlepšovat a stále jsou pro ně důležitější čtenáři a kvalitní blog než výrobky zdarma ...

Jaký je váš názor na toto téma?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lucka Lucka | E-mail | Web | 13. března 2018 v 20:36 | Reagovat

Asi bych to viděla půl na půl, já osobně zkušenost s propagací na blogu nemám, žádné propagační články jsem nepsala, nicméně asi bych se jim úplně nebránila. Třeba co se týče knih, ty čtu moc ráda a mít možnost číst něco a poté to zrecenzovat, proč ne. :-) Kdybych ale měla recenzovat jiné produkty, asi bych si nevedla dobře. Já si osobně myslím, že blog by primárně měl být kvůli radosti z psaní, tohle jsou potom jen nějaké bonusy navíc, které nejsou nutné, i když v rozumné míře potěší. :-)

2 Donomie Donomie | Web | 13. března 2018 v 20:40 | Reagovat

[1]: Ano, ano, takto by to přesně mělo být. Ale připadá mi, že polovina to dělá pro  radost a ta druhá pro ty věci. :/

3 Romi Romi | Web | 14. března 2018 v 20:44 | Reagovat

bohužel je to tak no :( málo kdo ho má na psaní :(

4 Donomie Donomie | Web | 15. března 2018 v 23:39 | Reagovat

[3]: Bohužel ...

5 Heaven Heaven | Web | 7. dubna 2018 v 17:02 | Reagovat

Nevadí mi, když má někdo na svém blogu propagaci, ale zároveň se mi moc nelíbí, když mají blogeři v každém článku reklamu a ještě 10 v menu. To se rovnou můžu dívat na televizi nebo si místo toho číst letáky z Lidlu :( stejně jako třeba youtubeři - už mi u některých nepřipadá, že říkají svoje názory a že se oblékají tak, jak chtějí, ale dělají to hlavně proto, aby měli money a něco zadarmo :( to mně pak hodně štve. Nebo když má někdo propagaci a zamlčí to. To je prostě nefér. Stejně mi ale přijdou nejupřímnější ty neplacené recenze. A kvůli nedostatku spolupracím skončit? To mi nesedí do definice blogera :( Já se spoluprací žádné zkušenosti nemám, bloguju jen tak pro radost už 9 let :)

6 Donomie Donomie | Web | 7. dubna 2018 v 21:25 | Reagovat

[5]: Osobně se spolupracemi zkušenosti mám, ale primárně píšu pro sebe a čtenáře. Přeci jen, není to o věcech zadarmo. Nejraději mám, když se lidem můj blog líbí a rádi se sem vracejí.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Design: